click click

ikut momo jom

06 August 2011

kad raya

Hello & Assalamualaikum

Hari ini momo nak cerita pengalaman dulu-dulu bersama kad raya. Siapa nak baca boleh teruskan pembacaan anda ye.

Okay rasanya semua ada pengalaman pasal kad raya bukan? Dulu meriah but not now..

Kalau dulu-dulu kan..pergi kedai ni tengok tersusun atas rak bermacam jenis kad raya.Nak besar ke nak kecik. nak yang lagu pun ada juga. Wahhh hebat. Tapi selalunya yang lagu ni mahal sedikit. Kononnya ekslusif la kan. Kalau yang standard murah tu sahlah kad nya mesti warna hijau ada ketupat ada lemang.Erk tak lupa juga ayat ni "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI" yang besar gedabak.Contohnya..




Haaa..kan sempoi je..tapi yang penting isi dalam tu. Fuuuhhh..Eh kejap lagi momo cerita pasal isi dalam pula.Tapi gaya kanak-kanak punyalah.Err tak apa kan?

Alright, if momo dapat kad raya la kan...contohnya dapat 10 keping dalam peti surat tu. 10 kira banyak la tu dari korang yang langsung tak dapat apa-apa kan? HA-HA-HA
Dalam 10 keping tu ada 2 keping je yang ada cartoon macam di bawah ini.





HUHU

Gigi tak boleh nak besar lagi kot.

picca: Mr Google


2 keping ni momo akan simpan..buka last-last sekali. sayang sangat.walaupun musuh yang hantar kad raya.eh musuh hantar kad raya?err okay dia nak minta maaf la tu kot.Takpa maaf anda diterima.Cewaah.
Haa lagi lapan tu baca dengan laju-laju..sebabnya tak sabar nak baca lagi 2 keping yang last punya pasal.Adess perangai hampeh je kan? Rasanya I'm the only one yang buat macam tu kot. Ke ada orang buat macam ni juga? Ada? Gimme 5 bebeh!

Tapi ini kisah masa kanak-kanak la.Sekarang tak tahu la boleh ubah ke tak perangai tu. Sebab da lama tak dapat kad raya. Sob sob sedih kan? Korang hantarlah kad raya cartoon-cartoon..taknak la sms ke Facebook ke Twitter..Apa kelas dowhh tak ada sentimental value la..
Agak-agak penuh message da kena delete.Facebook and Twiter pula harap la kita nak cari apa yang korang post lama-lama dulu.
So, kad raya juga bagus tu buat kenang-kenangan.

Lagi satu pula, kad raya ni kan macam-macam warna walaupun selalu nampak hijauhijauhijau, pelbagai size, pelbagai harga. Still boleh digunakan sebagai perhiasan !
Boleh gantung kat dinding tu.Ahh rindu nak buat macam tu kat kampung.
Zaman kanak-kanak memang indah.
Lepas tu skodeng kad raya boyfriend orang.HUAHUA i-miss-u-tak-miss-i ke?
Kwangkwang kantoi di situ.LALALLA~

Hmm cukuplah...isi kad raya yang momo tulis tu nanti la cerita. Nak sambung study pula. Hari ni tiba-tiba semangat terlebih :D

Bye semua.Assalamualaikum.Selamat Berpuasa.

notakaki: korang taknak cerita ke zaman kanak-kanak korang sambut raya?



2 comments:

Sandra Azwan said...

Hello Cik Nadhirah.....

Selamat berpuasa yer...

p/s: Masa tecik2 dulu rajin hantar kad raya dekat orang....hehe

MOMOCHAN said...

Sandra : Selamat berpuasa juga!
yeahhh masa kecik2 dulu excited hantar kad raya..hehhe

Template by:

Free Blog Templates

Hak milik JUMPING MOMOCHAN